tisdag 31 januari 2012

Såplaner

Sitter och letar efter frön som jag vill så.
Jag ska inte ha några blommor i landet i år, om det inte finns plats för det förstås och förutom de som har självsått sig.
I landet ska jag så rödbetor, räddisor, ärtor, morötter, persilja, sallad, dill, lök,  kanske broccoli och blomkål. Blomkålen blir god men är också ett bra ställe för tvestjärtarna att bo i (tycker de i alla fall). Broccolin blev också god men gav ingen stor skörd, kanske värd ett försök till bara för att testa... Det blir i alla fall ingen potatis i landet. Inbillar mig att det är ngn sjuka. Potatisen blir skrovlig i skalet, ingen fara eftersom vi skalar den, men vid kokning blir det mörka fläckar som vi inte gillar.

Jag ska förodla pumpa som jag ska plantera i komposten. Hoppas att de kan växa där, kan vara så att det blir för torrt, har bara en gallerkompost.

Till rabatten på framsidan (som är en helt annan historia) ska jag förodla lite olika blommor. Några krypande och några mitt-i-mellan och  några lite högre.

Kanske att jag ska så lite petunior och nåt mer att ha i lådor på balkongen...

Nu ska jag leta reda på slalompjäxor. Jag och en jobbarkompis ska ta ett par åk i Bryngfjordsbacken i morgon. Vi ska testa slalomutrustningen inför en aktivitet med jobbet.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar