söndag 15 januari 2012

Ja se det snöar...

Ca två cm snö har vi fått hittills och det fortsätter att snöa. Lite jobbigt eftersom man inte ser var is fläckarna är närman är ute på promenad. Jag släppte Frasse lös på grusplanen när vi tog morgonpromenaden. Eftersom jag vet att det finns stora is fläckar där gick jag i kanten där det finns gräs. Frasse däremot sprang rätt ut över isen och för varje gång han satte i baktassarna försvann de under honom och han slog i rumpan men ändå fortsatte han att springa. Jag bara stod och skrattade åt honom :-) Han såg så rolig ut! Frasse gillar att springa, så det är bra att ha grusplanen nära. Den har staket på två sidor så det känns ganska säkert att ha honom lös där. Han tar sig i alla fall inte upp på vägen så lätt om han skulle få för sig att inte lyssna när matte ropar.

Innan jag gick ut kollade jag naturligtvis om några fler chilis har kommit upp. Jag kan se totalt 3 groddar nu. Två Jalastar och en Jamaican Bell. Har inte fattat hur starka de är. På påsen stod 3/5 scoville, får googla på om det är en skala för "hethet".

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar