lördag 28 januari 2012

Fröpåsar

I går var jag och ett gäng arbetskompisar till Kristinehamn och kollade in avdelningens nya lokaler. De är jättefina men lite väl pampiga.
Vi fick tårta och rundvandring.
När vi kom tillbaka till Karlstad åkte jag förbi Blomsterlandet för att kolla fröer. Jag köpte purjo, röd och gul paprika, gurka och majs. Det blev en pluggbox också. Förra året köpte jag en root trainer, egentligen bara för att den var billigare än pluggboxen. Pluggboxen tror jag är bättre, det får plats fler frön på mindre yta. Jag skulle få plats med två pluggboxar i akvariet men får bara plats med en root trainer. Har för mig att pluggboxen kostade dryga 200 kr förra året men root trainern "bara" kostade ca 150 kr. Nu kostade pluggboxen 150 kr, å den håller nog längre än en root trainer. Grattis till ett bra köp ;-)
När jag kom hem och skulle stoppa in fröpåsarna i fotofickorna upptäckte jag att jag har köpt purjo- och röd paprika frön i onödan... Hade redan!
Stoppade ner några purjofrön i de tomma facken i root trainern. Tänkte att man kanske kan äta de blast som kommer upp under våren. OM det kommer upp nån blast... Det kan vara lite för kallt i pannrummet för det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar