fredag 13 januari 2012

Frortfarande inga chillisar!

Nu har det gått 8 dagar sedan jag sådde chili och pelargoner. 5 pelargoner har grott men inga chillisar! Å nu är ju tempraturen på konstant 20-23 grader. 20 på natten och 23 på dagen när lampan är tänd. Förra året sådde jag den 24 januari och den 2 februari kunde jag se att nåt var på väg upp. 9 dagar alltså. I morgon har det gått 9 dagar sen jag sådde, men frågan är om det har varit för kallt i akvariet. Får nog räkna med ett par dagar till innan någon chili tittar upp.

På lunchen var jag och hämtade pappas tavla. Den blev jättefin. Nu får vi se hur vi ska överlämna den. Ev bjuder vi ner mamma och pappa på lunch och tårta någon helg och så får han paketen då.

Nu ska jag fredagsmysa med sambo, son och hund framför TV`n. Det blir sängen tidigt idag eftersom vi har övertidslördag i morgon. Ska jobba för att tjäna in pengar till min karensdag jag hade i tisdags.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar