måndag 23 januari 2012

Jag blev i alla fall snygg i håret

Idag stack jag från jobbet lite tidigare eftersom jag hade klipp- och färgningstid kl 15.30. Han in en snabbis på Clas Olsson för att köpa timer och termometer som visar inne och ute temperatur. De hade bra pris på ett trepack ganska små timers, jordade var de också. Bra eftersom alla uttag i pannrum och tvättstuga är jordade. Det är ju där ifrån jag ska dra förlängningssladden (jordad) till ljusrampen.
När jag burit in akvariet och ljusramp och ställt allt på plats upptäcker jag att stickkontakten till ljusrampen inte är jordad...Det är en sån där "gammal" helt rund stickkontakt. Går absolut inte ner i en jordad kontakt.
Slutade med att jag fick bära tillbaka akvariet till ursprungsplatsen så att växterna får ljus i alla fall. I morgon ska jag ta mig en tur till Rusta för att se om jag kan finna nån lösning.
Finns det "omvandlare"?

Jag saknar vintern. Alltså riktig vinter med i alla fall en halvmeter snö, vinter så man kan åka längdskidor.

Lägger upp lite bilder från trädgården. Så här såg det ut på nyårsdagen:

Det här är en spirea. Snön som kom var väldigt tung,vi fick skaka av snön så
att den inte riskerade att knäckas.

Närbild på vår lilla buxbomshäck.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar