måndag 16 januari 2012

Alla utom en....

Alla chilisar utom en har grott! Det är en av 2011:orna som inte tittat upp. Om jag räknat rätt har jag sått 18 frön, 7 st 2011,  7 st Jalastar och 4 Jamaican bell. Detta betyder att jag i dagsläget har 17 plantor! Får nog dela med mig lite.
Frågan är om jag har plats för fler än 3 plantor i växthuset med tanke på att jag ska ha in 3-4 tomatplantor och i alla fall 2 gurkplantor + lite annat. Ingen squash i år i alla fall. Den plantan tog bara plats, vi åt ju inte frukten. Kan man kalla det frukt föresten?

Nåt mer som jag ska ha i växthuset är melon (kanske både vatten och honung), paprika och kryddor. Vindruvor! Om plantan överlever vintern förståss. Jag har klätt in krukan med ett par lager bubbelplast, hoppas att det räcker. Kanske ska bättra på med ett par lager till. Jag grävde ner ett gäng med vinskott i landet i senhöstas, ska bli kul att se om de överlever vintern.

Ska ta en bild på mina chilis och pelargoner när alla har kommit upp och visat sina hjärtblad, det har inet alla gjort än. Ska ta bort värmaren också, den behövs nog inte nu när alla frön grott.

Nu ska jag titta färdigt på Idrottsgalan där granntösen och hennes curlinglag är med.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar