söndag 29 januari 2012

Såsugen

Jag vill så lite mer frön! Fast de jag har köpt ska inte börja sås förrän i februari. Fast det är ju snart februari... Kanske ska i alla fall...
Fast jag är lite orolig för det här med hur allt ska få plats under lysröret. Säg att det tar två veckor för de nya fröna att gro, då behöver jag plantera om chili och pelargonerna i mitten av februari och hur många av dem får jag plats med i akvariet tillsammans med pluggboxen? Kanske ska ställa ner pluggboxen och fylla på med plastkrukorna för att lätt kunna se... Alternativt är ju att göra egna papperskrukor (som blir mindre än de 4-kantiga plastkrukorna) som jag sen ställer i plastbyttor eller på fat. Kanske kan jag klara mig tills det blir tillräckligt ljust för att ha dem i ett fönster.

Nu ska vi lyxa oss! Vi ska hämta mat från en kinarestaurang. Biff med bambuskott:-) Mumma!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar