söndag 22 januari 2012

Soffläge

Idag blir det soffläge, i alla fall ett tag till. Spelar wordfeud med en jobbarkompis. Det är ungefär vad jag orkar med för tillfället. Har inte ens kommit ur pyjamasen än. Kommer nog att slumra en stund snart :-) Det var i alla fall mycket trevligt i går! God  mat, mycket vin! och trevligt folk. Marie och Tony hade satt ihop en tips promenad med frågor om Marie och en "frågesport" med titel musik till 25 olika TV serier som Marie följt genom åren. Jag och min "partner" var dåliga på båda grejerna...

Har hittat en plats i pannrummet där jag kan ställa akvariet. Tror att jag kan få ner temperaturen i akvariet till 18-19 grader dagtid och 16 grader nattetid. Ska sätta en timer till lysröret för det jag inte ser finns inte... så risken är att jag glömmer att tända på morgonen och att släcka på kvällen. Hoppas att det kommer att sakta ner växtfarten och "knubba till" chilisarna (och pellisarna :-)) istället. Ska sätta mig och kolla vad som ska sås härnäst och göra en inköpslista för de fröerna. Ska också göra en "att-göra-lista" på vad som måste göras i trädgården i vår och i sommar. Det första är att göra nya rabatter på framsidan. Nu ligger rabatterna in mot husgrunden och det är ju inte bra. Ska gräva bort jord en bit ner och fylla på med grus. Vill också att rabatten ska slutta från huset och ut. Om man bygger upp den i bakkant med nån sorts sten och har en lägre framkant i samma sten blir det nog bra. Ska gräva bort och slänga alla gamla rosor som bara får löss. Sen är det nån annan växt som jag vill ha bort. Det är långa stänglar med gröna blad och så blir det gula blommor. De sprider sig med rotskott som är besvärliga att få bort. Å många blir de!

Nä, nu har jag blivit hungrig! Får gå och göra soppa till lunch.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar