torsdag 12 januari 2012

Planteringsbord

I tisdagskväll beställde jag ett planeteringsbord i furu frå Willab Garden. 495 kr + 95 kr i expeditionskostad. Som hittat tyckte jag. Jag tyckte också att det stod att leveransen skulle ske i april... Döm då om min förvåning när jag fick SMS om att jag hade ett paket från Willab Garden att hämta på mitt utlämningsställe! Ganska stor skillnad på 2 dagar och på 3 månader... Men jag är inte en missnöjd kund ;-) Nu vill jag ju bara montera, men jag vet inte var jag ska ha den fram tills att jag kan ställa den i växthuset. Får rensa undan i pannrummet och göra i ordning en odlingsplats där.
Idag har ytterligare en pelargon tittat upp. De som redan är uppe verkar bli rangliga. Måste skaffa ett annat lysrör med en annan "färg" på ljuset.
På dagarna nu når tempraturen i akvariet upp till nästan 23 grader! På natten med enbart värmaren ligger det runt 20 grader. Hoppas hoppas hoppas att chillisarna snart börjar visa sig. Tänkte att jag skulle lägga in en bild på mina pelargoner, men jag har inte laddat ner dem i datorn, så jag lägger in en bild på ett av våra äppelträd istället :-) Det är från nyårsdagen när den första snön kom.

Var iväg en sväng med svägerskan förut och tränade. Tog det lungt eftersom jag fortfarande känner av min magkatarr. Iofs är det nog ingen fara att träna med magkatarr, säkert att det snarare är bra, men det tar på krafterna att ha det där obehaget i magtrakten hela dagarna. På Sats har de startat en ny omgång med "träna två gånger i veckan i 12 veckor och få en present". Nu tränade jag första gången idag och har tre dagar på mig att träna igen... Fredagkvällar vill jag inte träna, lördag jobbar jag och då är det bara söndag kvar...

I morgon ska jag hämta pappas 70-årspresent. Kanske att vi åker hemover på lördag em och ger honom det.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar