måndag 30 januari 2012

Kunde inte hålla mig!

Igår sådde jag 4 små plastkrukor med persilja. Tror att det är lite tidigt men jag var bra tvungen! Hoppas på att jag kan ha krukorna i köksfönstren när fröna tittat upp. Om de nu tittar upp! Kan vara aningen för kallt på platsen där jag gror.
Fast persiljesådden stillade inte direkt mitt sug. Har bestämt mig för att vänta till mitten av februari innan jag sår nåt mer. Detta bara för att jag inte kommer att ha så mycket plats under lysröret.
Jag måste nog också plantera om chilin. Ska bara hitta något i lagom storlek som jag kan använda som "mall" när jag gör mina papperskrukor. Har jag nån burk eller liknande som är ca 5 cm i diameter...

Nu ska jag ta ut Frasse i trädgården för en kvällskiss innan vi går och lägger oss.

Natti!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar