onsdag 25 januari 2012

Kan själv!

Idag har jag hämtat syskonbarnen på dagis och fritids. J tyckte att det var helt OK att moster kom och hämtade henne, men F började gråta och ropa på mamma, fast han gav sig ganska snabbt när han fått på sig overallen. De fick följa med mig hem och det första vi gjorde var att ta ut Frasse på promenad. F fick hålla i kopplet på "utvägen" och J på tillbaka vägen. Det var en lösning som båda var nöjda med. Rättvist :-)

När ungarna åkt hem och jag rensat upp i köket bytte jag stickkontakten till ljusrampen. Å tänk! Jag kunde! I alla fall lyser det ;-) Så nu har jag flyttat in akvariet i pannrummet där det är svalare. Hoppas min teori stämmer, jag tror att att de blir knubbiga och inte så långa och rangliga. Medeltemperaturen i pannrummet är nog ca 16  grader.

Så här ser det ut i mitt akvarium. En massa intorkade vattendroppar på insidan...

Pelargoner som fått sina första karaktärsblad


Och spretiga chilisar där karaktärsbladen börjar titta fram.
 Hoppas hoppas hoppas att jag har rätt angående min teori. Annars kommer chilin bli jättelång innan det är dags att ställa ut plantorna i växthuset. Undrar hur länge jag kan ha plantorna kvar i root-trainern innan jag måste plantera om.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar