fredag 2 mars 2012

Vårtecken

Idag såg jag ett vårtecken i rabatten, en blommade krokus!

Under veckan som gått har Blomman för dagen, blomkål, broccoli, tagetes och tomater tittat upp men jag väntar fortfarande på att paprikorna ska gro. Chilisarna jag i ett fönster nu. Hoppas ljuset utifrån räcker! De är lite rangliga, men det kommer att rätta till sig så snart jag kan sätta ut dem i växthuset, fast det tar ju några månader till....

Coctailtomater
Högväxande tomat
Blomman för dagen, blomkål och broccoli
Tagetes
Jalastar
Jamaica Bell
Chili från frön som jag sparade från förra årets skörd. Vet inte vilken sort.
Under helgen ska jag plantera om pelargonerna och så ska de också få komma upp i ett fönster. Tomaterna behöver få komma in under ljusröret.

I morgon kommer svärföräldrarna hit. Vi ska till LLA och äta mat och titta på hockey, Färjestad möter Timrå. Det ska bli kul. I alla fall kul att gå på restaurang och äta mat och dricka vin :-) Hockeyn är jag inte så jätteintresserad av ;-)

Ha en härlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar