måndag 26 mars 2012

Produktiv gårdag!

Dagen började som vanligt med frukost och vovvepromenad. Sen satte jag mig i solen med en STOR hög osorterade strumpor. Tror jag har sparat hela vintern. Jäklar vad strumpor vi har! Ett glas te och en liten godisskål fick göra mig sällskap, och Frasse förstås!

En hög på bordet och kassen är också fylld med strumpor
Färdigsorterad strumphög!

Satt nån timme och vilade/solade sen krattade jag upp kvarglömda lövhögar, löv som låg kvar i ena häcken, rensade rabatter på framsidan och tvättade och hängde en jäkla massa tvätt.
Vi har svårt att få tvätten torr på vintrarna och hade en rejäl hög innan helgen. Nu är högen nästan obefintlig! Tvättkorgen är inte ens halvfull! Fast... det är väl bara att vänta på att dottern rensar upp i sitt rum ;-)

Eftersom vi ska få huset besiktigat på onsdag för att en försäkring ska gälla har vi också städat toaletterna, skåpet under diskbänken och tvättstugan extra extra grundligt. Det är bl a avloppsbrunnarna som ska kollas.


Försöker att ha koll på min vindruva också för att se om den överlevt vintern. Har haft den i en kruka i växthuset, väl inlindad i bubbelplast, men den visar inga livstecken än. Kanske lite tidigt, det är ju bara i slutet av mars, men vill se en knopp! Rotade ett antal druvkvistar i höstas. De krukorna grävde jag ner i landet, hoppades att det skulle hjälpa dem att överleva vintern. Ska bli intressant att se hur det går! OM de överlevt vintern ska jag göra i ordning en rabatt vid en spalje och sätta dem där.

Ha en bra kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar