torsdag 15 mars 2012

Match, klänning och sådder!

Jag är inget hockeyfreak, men här sitter jag och kollar på HV71 - FBK eftersom sambon och sonen vill se. Tur att jag har min dator, då kan jag vara med men behöver inte bry mig om vad som händer på TV´n.. å där blev det 2-2..

Dotterns balklänning kom idag. Den var jättefin! Nu måste vi bara hitta en bra sömmerska för några mindre ändringar typ justering av axelbanden, ändring av kupor och uppläggning. Nu är det bara skorna som ska komma, ingen idé att lägga upp klänningen innan de kommer :-)

Nästan alla mina kryddor har tittat upp nu! Det är salvia, röd basilika, lime basilika, oregano, kinesisk gräslök, kryddtimjan, dragon och nån mer som jag inte kommer på. Har sått kapkrusbär också, men de har inte kommit upp än. Det samma gäller för den andra omgången paprika som jag sått, men nu vet jag ju att de tar tid på sig!
Hade tänkt att lägga upp lite bilder men TV bilden fryser ju när jag gör det så jag får vänta till det inte är ngt "viktigt" på TV ;-)

Funderar på att ta med mig datorn i säng och kolla på programmet med Fredrik Lindström som var igår. Det var ju från Värmland å jobbarkompisarna som hade sett det tyckte det var bra.

Nu ska jag ta ut Frasse i trädgården för kvällskissen.

Gonatt

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar