söndag 11 mars 2012

Helgen är slut!

Jag har haft en skön helg men med för lite sömn. Natt mellan fredag och lördag låg den nykastrerade hunden på sin kudde och "grät". Jag låg bredvid honom ett tag och då var han tyst, men det var väldigt hårt att ligga på golvet...
Inatt har han inte gråtit, men han har inte velat ligga på golvet som vi vill. Han är van att sova i vår säng, men jag vill inte riskera att han hoppar ur sängen (som är ganska hög) och att operationssåret går upp eller att han får brock. Halva natten har han sprungit runt sängen för att bli upplyft, när väl husse gav med sig kunde jag inte somna om eftersom jag var orolig för att han skulle hoppa  ner. När jag tillslut somnade vaknade jag någon timme senare i panik eftersom Frasse rörde på sig och jag trodde han skulle hoppa... Tror inte att det blir bättre i natt...

Jag fyllde ju år i går och hade då svärföräldrar och svärfarföräldrar på besök och fick pengar i present. Idag på förmiddagen var jag ut till Bergvik och köpte en tekanna som jag tittat på länge. Gott te blev det också :-)

Eva Solo Tebryggare Svart 1 Liter
Märket är Eva Solo och det finns mycket mera "vill ha" saker i serien!
Av min sambo fick jag ett presentkort på Expert och av barnen fick jag en bok och skraplotter. Boken kommer jag definitivt att gilla, skraplotterna gav mig en vinst på 25 kronor (ny lott!). Har inte bestämt vad jag ska köpa för presentkortet, men det blir nog ett bidrag till någon kameragrej (makrobjektiv?) eller mobiltelefon.

Mamma och pappa var här och gratulerade mig idag. Fick en peng till. Gillar pengar ;-)

I morgon kommer min ena syster med familj och sover över. De bor inte långt från oss men har fått en vattenskada på toaletten som nu är helt utriven. De har bott hos våra föräldrar en dryg vecka men har tröttnat på att åka 6 mil enkel resa morgon och kväll tillsammans med två trötta barn.

Ska fundera på vad jag ska bjuda på för mat.... Tårta till efterrätt finns i alla fall kvar.


Nu blir det slappa i soffan tills det är dax att krypa till kojs!

Gokväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar