lördag 24 mars 2012

Mmmm

Vilket härligt väder det varit idag! Varmt och skönt!
Jag firade med att städa ur växthuset. Plockade ut i princip allt som fanns där inne. Det som fick vara kvar var planteringsbordet och vindruvan. Hela växthuset (nästan i alla fall, inte golvet) fick sig en skrubbning med diskborste och såpvatten. Det var inte jättemycket gröna avlagringar, men lite fanns det. Sen sköljdes allt med vattenslangen.

Nu är det i alla fall rent och snyggt!

Och allt är inplockat igen  
Blev glad när jag såg att det fanns liv i jordgubbsplantorna


 Frasse njöt också av solen, fast i bland var han tvungen in och lägga sig i skuggan! Måste ringa och boka ny klipptid åt honom! Det är ca 6 veckor väntetid hos frissan, så jag har någon vecka på mig att boka eftersom jag vill ha klipptid andra veckan i maj.
Förhoppningsvis kommer vi iväg till kusten i månadsskiftet april/maj, och jag vill inte att han ska vara kortklippt då ifall det blir kallt.


Ha det gott i kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar