söndag 18 mars 2012

Härlig helg!

Har haft en härlig helg! På lördagen var jag på min fotokurs. Ledordet för dagen var "kreativ fotografering". Vi gick runt in stan och letade grejer att fotografera, Det blev husfasader, snickarglädje, staket, träd mm. Sen gick vi in i Duvans parkeringshus och letade "objekt". Inte lätt att få till några snygga bilder där inte... men man fick vara kreativ för att hitta nåt att fotografera :-)

I morse åkte jag och Frasse ut till Skutberget för en promenad. Jag kände för lite promenadombyte! Jätteskönt väder och om jag kommit i håg att ta med mig kameran hade jag kunnat ta några riktigt fina kort! Vi tog vägen över Caravan Club´s camping och Skutbergets camping. Det stod många husvagnar där, flera var där för att rusta i ordning. Kände att det sög i "camping-tarmen".

När jag kom hem bar jag ut alla sådder som skulle skolas om till växthuset. Ganska snabbt insåg jag att jorden inte skulle räcka till. Det blev en tur till plantagen. Förutom jord blev det två krukor. Varje kruka är som tre krukor och så kan man ställa flera sånna krukor över varandra. Man odlar på höjden liksom. Ska lägga upp bilder men vågar inte göra det nu eftersom det stör TV´n och det är Big Brother nu ;-)
Det jag planterade om var tomaterna, paprika, pelargonerna och kryddorna.

Ha en god natt!





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar