onsdag 7 mars 2012

Flera sådder!

Igår fick jag ett paket med fröer som jag beställt från Odla och idag kom de flesta i jord.
Det blev 8 sorters kryddor, kapkrusbär och paprika.
Paprika sådde jag för några veckor sedan, både gul och grön/röd. Det är bara de gula som kommit upp så nu sådde jag grön/röda igen. Vill ju inte riskera att bli utan!
Jag har inte sått så jättemånga frön, men det börjar bli fullt i fönstren och i akvariet är det också fullt. Det dröjer inte länge förrän tomaterna måste planteras om och då får pelargonerna flytta till ett fönster. Frågan är bara vilket fönster...
Växthuset är inte uppvärmt, så jag kan nog inte sätta ut plantorna förrän i början på maj.

I morgon har jag fotokurs igen. Då ska vi ut och ta kvällsbilder.

Nu är det Halv 8 hos mig :-)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar