fredag 18 maj 2012

Sovmorgon

Det är skönt med sovmorgon. Det har jag tagit varje arbetsdag den här veckan eftersom jag ligger alldeles för nära maxgränsen för vad jag får ha på "kontot". När man ligger på minus är det jättejobbigt att komma på plus, lika jobbigt är det att komma ner på lagom nivå igen. Och när man fått 5 - 6 plusstimmar är man snabbt upp i 10. Vi har möjlighet att gå hem kl 13 på fredagar, men då ska vi ha jobbat in de timmarna under veckan. Det gör det ju ändå svårare att ta ut flextiden. Den här veckan har därför varit jättebra, halvdag i onsdags och halvdag idag, ingen fredag att jobba in.

I ett tidigare inlägg skrev jag att jag skulle lägga ut lite bilder som jag tog i helgen som var, håll till godo!
Jag har läst att majs inte gillar att man rör rötterna för mycket vid omplantering. Tror ni att det här kan hjälpa? För hoppningsvis "bara" att knacka ur rotklumpen, med tidning och allt, och stoppa ner det i hålet i marken när det är dags för det.

En samling majsplantor

De två gurkplantor som kom upp i år. Dålig utdelning tycker jag! Fast det är säkert mycket mitt fel. Har inte varit så engagerad i mina sådder i år som jag har varit tidigare.

Pelargoner

Mina älskade jordgubbsplantor! Nu är det ännu fler blommor och det ser faktiskt ut som om jag kommer att få några jordgubbar!

Väldigt misskötta Blomman för dagen.

Bild från växthuset. Under skynket, skyddade från solens starka strålar, står alla de plantor som jag skolat om.

Fina liljekonvalj!


Knoppar från ett äppelträd

Det ser ut att bli en fin dag! Vilken tur att jag slutar klockan 12! Om barna har tur köper jag med mig någon god lunch hem, kanske från taistället i Viken. Min plan är att gå och träna men vi får se hur stark min viljestyrka är efter lunchen ;-) Kanske blir det en promenad med Frasse i stället. Inte fel det heller! Har ett gäng buskar och tre rabatter att ränsa i också.... Fast, jag har ju hela helgen på mig :-)

Ha en härlig dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar