lördag 19 maj 2012

Marknad

Strax efter 9 var jag och sambon och tränade i en timme. Jag körde styrketräning och det känns så gôtt att jag klarade hela programmet plus att jag på några maskiner körde extrarepetitioner. Får snart skaffa ett nytt program eller lägga till några kg på varje övning.

Efter träningen åkte jag och dottern till Molkom och Molkoms marknad. Träffade en gammal barndomskompis som jag inte träffat på många år. Kul!
Vi köpte fryspåsar, godisremmar, jordgubbar, en bebisklänning och åt taimat. Marknadsgatan var inte så lång men vi gick nerifrån och upp och uppifrån och ner. Tog max en timme....

När vi kom hem slängde jag mig i ogräsränsningen....Vill ha en välrensad trädgård till studenten. Några buskar blev klara och så gav jag mig på en gång där gräset växt upp och över plattorna. Orkade inte ens halva innan jag gav upp för dagen. Blev jobbigt åt händerna och åt ryggen. Har nåt problem med mina händer, det blir torra fläckar som växer och när det är som värst blir det självsprickor som gör djävulskt ont. Har fått kortisonsalvor som minskar mina besvär lite, får i alla fall inte självsprickor när jag använder den salvan.

Nu har jag fått mat i magen och ett glas vin i handen, så nu tar jag kvällen!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar