tisdag 15 maj 2012

Fryslort

I fredags hade Frasse ett besök hos frissan inplanerat. Sommarkostym beställdes å sommarkostym blev det! Han blir så pigg och aktiv när pälsen försvinner, fast nu har det varit aningen för kallt i luften tycker han. Ligger gärna i soffan under en filt och sover...

Använde min webcan... inte så bra :-) men det är Frasses huvud som syns under filten!
Normalt sett brukar han sova vid mina fötter på nätterna. Nu ligger han någon timme vid mina fötter för att sen flytta upp till "maghöjd" där det tydligen är lite varmare :-)

I helgen som var försökte jag få lite ordning i trädgården. Började bland annat att rensa hagtornshäcken. Orkade med halva innan jag frös och blåste in. Hoppas helgen som kommer blir lite varmare så jag kan fortsätta och även ta den andra häcken. Behöver rensa igenom hela trädgården så att man bara behöver plocka lite här och där innan studenten. Planterade i alla fall om några tomater, gurkor, paprikor, chilisar och kryddor. Allt står under duk i växthuset. Kanske jag kan ta bort duken i helgen och att växterna klarar av solens strålar. Tog lite bilder, får se om jag lägger upp dem någon dag. Nu är inte läge eftersom det här hockey och när jag laddar upp bilder "laggar" TV´n... inte så populärt av sambon och sonen :-)

Ha en trevlig kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar