söndag 6 maj 2012

Första, men inte sista!

Idag har jag klippt gräsmattan för första gången i år. Gräset var på sina ställen otroligt långt! Gräsklippning är inte det roligaste jag gör, men inte heller det tråkigaste. Att rensa en häck är nog bland det tråkigaste.
Innan gräsklippningen var jag och tränade. Lyckades springa totalt 18 minuter. Jag hatar egentligen att springa så det är jag nöjd med.
På torsdag ska jag vara med på Vårruset och har tänkt mig att springa. Ja, inte ska jag springa hela, det orkar jag inte. Men kanske ett par km i alla fall. Sen får jag ju ta det i omgångar. Springer en stund, går en stund och springer igen.
Att jag inte tänkt på det! Att jag kan ställa löpbandet på 5 km och springa så länge jag orkar och gå in i mellan.  Jag har hela tiden ställt bandet på 30 min och sen gå i 5 min som uppvärmning och sen springa i 15 min, gå i 5 min och springa i 5 min. Fast oftast får jag så himla hög puls de sista 5 springminuterna så jag avbryter och börjar gå istället.

Efter gräsklippningen hängde jag med systern och syskonbarnen till Mariebergsskogen. Hade hoppats att få se några söta griskultingar, men de hade inte tittat fram än. Däremot fick vi se en massa andra söta djur.

Killing
Enormt stor gris
Frasse vill hälsa på ponnyn
Tacka och hennes lammunge
Gås (tror jag)
Dessutom har vi sett kaniner, höns, kycklingar, kossor, gerbiler, tamråttor, papegojor med mera! Får gå dit om någon vecka igen när griskultingarna har kommit.

Go kväll och ha en bra vecka!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar