söndag 20 maj 2012

It´s alive!

Min vinranka alltså. Kollade in den senast igår men såg inget. I eftermiddags slängde jag en blick på plantan och såg "något". Vid närmare titt såg jag att det var blad!


Nu är det bara att vänta och se om "vinsticklingarna" har överlevt vintern. De står ju ute så det dröjer nog lite längre innan de börjar visa livstecken, OM det nu finns något liv i dem...

Idag har jag har sått krasse, solros, blomkål, broccoli och olika sallader. Har också planterat mina "trappblommor" som jag köpte igår.

Jag är inget bra på vilka färger som passar ihop men blev nöjd med min komposition. Ska ta en ny bild när de vita blommorna i nederkant börjar blomma.

Har pysslat i växthuset nästan hela dagen och tagit en del bilder, men de lägger jag ut i ett senare inlägg.

Nu ska jag engagera mig i Mästarnas mästare.

Go´kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar