onsdag 22 februari 2012

Nysått

I dag på lunchen gick jag och en jobbarkompis ner på stan. Hon skulle ha vitaminer och jag skulle ha ett minne till kameran. Näe, det har inte blivit något tidigare... Båda fick det vi skulle ha.

Idag har jag sått röd och gul paprika, broccoli, blomkål, blomman för dagen och huvudsallad i pluggboxen. Står varmt och "mörkt" för groning. Funderar på att redan nu så sallad i balkonglådor och ställa ut i växthuset. Undrar om det skulle funka. Får ju täcka förstås så värmen stannar kvar i jorden förstås.

Tog några bilder av mina små odlingar.
Persilja som fått flytta upp i köksfönstret.


Chili som jag ska plantera om igen till helgen. De flesta behöver komma djupare i jorden.
Såg att mina pelargoner har fått fula kanter på bladen. Vattnat för dåligt kanske?
I morgon direkt efter jobbet ska jag på Tupperware-party i ca 1 timme och sen ska jag på fotokursen. Hoppas mycket på den. Ska bli kul att lära sig de inställningar som inte är automatiska.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar