lördag 4 februari 2012

Krukverkstad och omskolning

 Har haft krukverkstad i dag. Har gjort egna krukor av tidningspapper. En aning smala, men det funkar tills nästa gång det är dags för omplantering. Gillar tanken att det nästa gång bara är att ta tag i papperskrukan, sätta ner den i en ny större kruka och på med jord. Hoppas att det inte blir mögel bara, fick det förra året på  "köpe-papperskrukor". Blev en del omplanteringar då.

Jag satte plantorna ganska djupt i krukorna för att, om det behövs, kunna fylla på med mer jord som stöd. En chili har nåt fel på karaktärsbladen, det ser nästan ut som om det har varit löss där och ätit.

Ingen bra bild, men lite syns det i alla fall.

Sådde mer purjo i root trainern. Sådde i de fack där jag tog upp chili och pelargoner. Ställde root trainern i fönstret i pannrummet. Där kommer det att vara ännu kallare än vad det varit i akvariet... får se hur länge det tar innan dessa frön gror... Dessutom så är jag inte säker på att jag fått ner fröna under jorden. Var lite dåligt ljus där jag satt och fröna är lika mörka som jorden.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar