söndag 12 februari 2012

Hemma igen!

Även om det har varit en jättebra konferens och härlig skidåkning är det skönt att få vara hemma igen!
Det första jag gjorde var att kolla mina odlingar. Persiljan har växt jättemycket! Det var ju bara någon enstaka grodd som tittat upp i torsdags när jag åkte och idag var de drygt 5 cm långa! Krukorna har nu fått flytta upp på en fönsterbräda.

Pellisarna ser kraftiga och fina ut. Chilin har också växt till sig en del. I alla fall plantorna av köpefrön, mina "2011:or" växer mycket långsammare.


Syns tydligt vilka som är "2011:or" och vilka som är köpefrön....

Purjon har också växten del. De jag sådde först har blivit så långa att de slog i taket på kupolen över root-trainern. De jag sådde senare börjar precis titta upp. Fast där är det långt ifrån alla som har grott, men det kan ju bero på att jag inte är säker på att jag täckt alla frön och på att det är lite för kallt där de står.



Nu är det dags att packa upp efter helgen och att hänga tvätt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar