onsdag 5 september 2012

Nu går det fort!

Innan jag åkte till Filipstad i lördags för att gå på Oxhälja var jag ut och vattnade i växthuset. Kunde se att några Jalastar och några Jamaican bell hade börjat bli orangea. När jag kom hem i söndags var det jätterött på båda plantorna! Idag var det ännu mer rött1 Var ute och tog några bilder i kvällsmörkret




Såå kul. Har plockat lite grann som jag har torkat i varmluftsugnen. Ska fortsätta och plocka och torka. Har inte försökt använda mer än ett fåtal i matlagningen än så länge, fattar inte varför, ska bli bättre på det! Måste hålla koll på vädret så att det inte blir frostgrader. Har nämligen planer på att försöka övervintra chilisarna. Får se hur det går :-) Lyckades inte förra året, frosten kom innan jag han att ta in krukan.

Nu är Roomservice slur och det är dax för mig att kojsa

Kram

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar