torsdag 30 augusti 2012

En av årets höjdpunkter

är det dax för i helgen :-) Oxhälja!
Som född i Filipstad och uppvuxen i Brattfors är det OMÖJLIGT att inte åka hem den här helgen!

Efter jobbet i morgon ska jag på after work med några jobbarkompisar, sen bär det av till Brattfors! Tror inte att jag kommer att åka in till Filipstad i morgon kväll, stannar nog hemma hos föräldrarna, men på lördag kommer jag att gå gata upp och gata ner för att inte missa några "fynd" ;-) På min shoppinglista står fryspåsar, spritspåsar i plast på rulle och tyllar. Måste kolla vilka storlekar jag har på de tre tyllar jag har så jag inte köper samma storlek. Sen kommer det säkert till en å annan sak :-)

I går skördade jag en del tomater och chili. Vet inte riktigt vad jag ska göra med tomaterna. Det är för mycket att äta, så nån sås eller pure eller nåt som jag kan frysa in är nog en ide.

Chilisarna ligger i ugnen för torkning men "Jalastarerna" skulle jag nog ha delat på. De är så köttiga att de tar jättelång tid på sig för att torka. Både de av okänd sort och Jamaican bells torkar mycket fortare.

Nu är det dax för sängen så jag orkar med hela dagen i morgon ;-) Sen ringer nog dottern i natt och vill bli hämtad från jobbet.

Natti

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar