söndag 9 september 2012

Kräftfester

I torsdags fick jag ett sms från en kompis som bjöd in mig och Frasse på "fredagsmys" med mat och vin. Tackar man ju inte nej till. När jag kom dit visade det sig att maten bestod av kräftor. Mmmm. Jag älskar kräftor! Sen hade jag en inplanerad kräftfest i mammas stuga med syster och kompis på lördagen.... Mera kräftor :-) Åt upp ett drygt paket själv. 

Innan vi åkte till stugan på lördagen han jag med att vara hästskötare på travbanan. Det tvååriga kallblodet sprang på 2.4 vilket är under vad hon ska springa för att klara premien. Till på söndag ska jag följa med när hon ska på premiering och fredagen därpå ska hon få försöka klara premien här på Färjestad. Bara att hålla tummarna för att det ska gå bra!

I fredags hade vi en ny visning av huset. Hoppas på bättre respons den här gången! Mäklaren var i alla fall positiv. Av 4 anmälda var det 3 som verkade intresserade. Det är tur att jag har haft mina kräftfester den här helgen annars har jag nog oroat mig över försäljningen alldeles för mycket!

Lägger upp några bilder som jag tog vid stugan i våras.




Jättemysigt att vara ute vid stugan. Fast det var kallt i vattnet trots bastubad innan. Ca 14 grader. 

Nu blir det promenader, matlagning, packning och slappa av. I morgon ska jag och mina jobbarkompisar åka till Göteborg på en utbildningsdag. Vi åker efter jobbet i morgon em och åker hem på tisdag em. Ska bli kul! Dels att få umgås med mina jobbarkompisar och de som jobbar på Göteborgskontoret och att få lite kött på benen i vissa arbetsuppgifter!

Ha´t gôtt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar