måndag 24 september 2012

Helgens bravader!

Helgen började strax efter kl 13 i fredags när jag och en jobbarkompis åkte från jobbet för att kolla när Vilda skulle springa sitt premielopp. Vi mötte upp Vilda och Vildas matte i stallet på Färjestads ttravbana. När vi kom var Vilda nästan "färdigklädd" och en spänd väntan på loppet infann sig. Vilda sprang jättefint och klarade premietiden med råge! Duktig häst! 

Ett par timmar senare kom Frasses bästis Nisse hit. Nisses husse och matte skulle till Oslo och titta på när lillmatte spelade curling. Jag hade tänkt mig en långpromenad med hundarna på lördagen men det regnade så, så jag tappade lusten... Det blev en på söndagsmorgonen istället. Eller så långt vet jag inte om det blev, men jobbigt var det. Vi gick bort till Rudsberget för att leta "stolpar". Hundarna som gått jättefint bredvid mig hela vägen hemifrån till berget fick nåt lyckorus eller nåt när vi gav oss upp bland träden. Var nästan hopplöst att leta efter stolparna samtidigt som jag skulle försöka få hundarna att inte dra åt olika håll.... å till råga på allt hittade jag inte den ena stolpen! Lite senare kom det ut ett meddelande på appen att den stolpen var borta. Vet inte om det är bra eller dåligt att jag måste ge mig upp där igen. Fast nästa gång har jag ju bara en hund, det underlättar ;-)
Nästa stolpjaktspromenad blir upp mot Tyrskogen.

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar