söndag 11 november 2012

Tiden går...

Hallå!
Long time no see :-)
Har haft lite problem med min dator så det har inte blivit av att blogga på ett tag...
Sedan sist är det viktigaste som hänt att huset, efter sju visningar och flera skambud, har blivit sålt till ett OK pris och att jag har fått tag i en lägenhet, också det till OK pris:-) Flytten går i mitten av december och några dagar senare skrivs kontraktet på huset! Känns sååå bra!

Mitt älskade växthus har jag sålt till en kompis, också det känns bra! Här är en sista bild på växthuset:


Efter en dags arbete av min kompis och hennes pappa var detta det enda som återstod när jag kom hem:


Nu återstår ännu mindre! Jag har grävt upp byggtimret, kört bort gruset och fyllt på med jord så att de nya husägarna bara behöver slänga på lite gräsfrön till våren.

Jag har rustat så mycket jag orkat i trädgården. Spadvänt landet och krattat löv. Skulle velat klippt buskarna också, men jag varken orkar eller hinner själv.

Till helgen hoppas jag att exet har tid att hjälpa mig att köra bort löv och annat skräp. Kan iofs köra själv men tycker att han kan hjälpa till med det. Han är ju fortfarande delägare i huset och har inte behövt att göra det andra arbetet.

Jag känner redan att jag kommer att sakna odlandet så jag har anmält intresse om att arrendera en odlingslott hos en odlarklubb här i Karlstad. Hoppas att det finns någon ledig!

Idag har jag, förutom att fira far på farsdag, flyttat från sängkammaren till min dotters rum. Vi kommer att få en inneboende sista månaden i huset. Det är en kompis till dottern som flyttar in fram tills det att tjejerna åker till Trysil i mitten av december. De behöver liite större utrymme än dotterns rum :-) Deras flytt till Trysil kommer att ske ett par dagar tidigare än min och sonens till lägenheten.

Ha det gott alla!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar