lördag 2 mars 2013

Strålande sol!

Halllå!
Idag åkte jag till en kompis i Persberg för en skidtur på sjön Yngen. Blev en härligt skidtur på ca 6 km i strålande sol! Lite för mycket vind, men när vi kom i lä var det jätteskönt! Efter skidturen blev det en semla och en kopp te! Satt som en smäck!
När jag skulle packa bilen för att åka hem till mamma och pappa kom en hård vind, strax efter började en hagelskur som hette duga! Efter att jag hoppat in i bilen fick jag rensa öronen från hagel.


Del av storöa

Grävlingskullarna där det planeras vindkraftverk

Också en del av storöa






Persbergs klockstapel

När jag kom hem till mor och far i Brattfors var det fortfarande molnigt och kallt, men en stund senare sken solen igen, även om det fortfarande blåste blev det jätteskönt ute. Jag och mamma tog en promenad "runt härrgårn" med hundarna. Också jätteskönt! Den här dagen har gått i motionens tecken! Förutom nu då när jag sitter i soffan, äter chips, choklad och dricker vin.. :-)

Ha en mysig fortsättning på kvällen!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar