söndag 17 mars 2013

Chiliknoppar

Mina chilisar har fått behandling mot löss. Tror att min behandling av årets sådd var lite väl hård, men jag ville bli av med allt på en gång.
Vissa plantor har nog dött, andra ser oroväckande ledsna ut. Tror att såplösningen var lite väl starkt blandad och brände bladen.




Min övervintrade chili har i alla fall klarat lusbehandlingen fint. Den har satt nya skott och har till och med fått blomknoppar! Får väl se om de vill blomma snart och sätta lite frukt :-) Den har i alla fall inte mått dåligt av nerklippningen som jag gjorde för ett tag sen.


I helgen har det blivit mycket plugg. Såg också att jag missat en att göra en inlämningsavgift. Inte bra... Får ta tag i det, försöka skriva ihop den text som krävs och lämna in även om den blir försenad.Vet inte riktigt hur jag ska få tid bara. Känns som om veckan är ganska fulltecknad!

I morgon kommer dottern hem på ett veckolångt besök. Ska bli kul! I morgon kväll ska jag och titta på min andelshäst. Jag har en andel i värmland/dalslandshästen, Yoda Brick tror jag hon heter, och hon ska visas upp på Färjestads travbana. Kl 17 börjar det med lite info och sen strax efter kl 18 får vi titta på Yoda, sen blir det att be ge sig hem!
På tisdag ska jag vara barnvakt åt mina syskonbarn, på onsdag ev hästskötare och så ska vi få in ett biobesök med mat. Jag har fyllt år och biobesök med mat är födelsedagspresenten från mina barn. Ska bli mysigt! MEN hur ska jag hinna plugga!?!

Det får bli sängen nu så jag kan ladda för kommande vecka!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar