söndag 24 februari 2013

Härliga söndag

Hoppas ni haft en lika härlig söndag som jag haft! Hoppades visserligen på en sovmorgon men tji fick jag! Vaknade tidigt och kunde inte somna om. Så efter frukost blev det en långpromenad för mig och Frasse. Efter promenaden gjorde jag allt för att slippa titta på föreläsningen och göra klart uppgiften som ska in idag. Städade, spelade candy crush, tvättade, en långpromenad till .... Ett besök på Ikea och Coop blev det också. På Coop köpte jag nya matskålar till Frasse. 4 st porslinsskålar i olika färger blev det.


Jag har tröttnat på matskålarna i rostfritt, de här är mycket roligare att se. Hoppas bara att han äter ur dem, fast han har ju inte haft några som helst problem med att äta sedan han blev kastrerad :-)
Frasses bölder är föresten mycket bättre. Såren läker och bölderna håller på att torka ut. Han kliar sig inte längre så nu behöver han inte tratten ens när han är ensam. 

Gjorde en check av mina blommor i em också. Hittade ullöss på några blommor för någon vecka sedan och ville kolla så inga andra blommor har angripits. Tyvärr hade jag fått dem på en orkidee också. Plockade bort de jag såg. Hittade ett recept på bekämpning: 

En lösning lämplig för besprutning av växter får du genom att blanda 0.2 dl såpa och 0.1 dl T-röd i 1 liter vatten. 
Ska du pensla sköldlöss eller ullöss kan du använda en starkare lösning, t.ex. 2 delar vatten, 2 delar såpa och 3 delar T-röd.

Min sista såpa gjorde jag över med när jag städade idag, blir att köpa ny i morgon!

Nu ska jag hänga tvätt, sen ska jag sova så jag är utvilad inför arbetsveckan som kommer!

Natti!






Inga kommentarer:

Skicka en kommentar