söndag 24 mars 2013

Omskolat chili!

Godmorgon!

I går eftermiddag ringde de äntligen från Boulevard här i Karlstad och talade om att min soffa har kommit och att jag kunde hämta den om jag ville. 
Ringde till "ex-svågern" och frågade om han kunde hjälpa mig, å det kunde han! Så nu står soffan hemma i vardagsrummet och jag och sonen hade "soffhäng" i går kväll. Jag slumrade till en stund å jäklar så gôtt dä va´ :-).


Nu funderar jag på vad jag ska ha för tavla/tavlor på väggen ovanför soffan. Funderar på att köpa uppspända målardukar, akrylfärg eller likn och låta barnens kusiner måla något färgglatt. Sen skruvar jag upp vita tavellister som jag ställer deras konstverk på. Alla kusinerna ska sova över om 14 dagar så jag tänkte passa på och låta dem måla då.

Det fungerade alldeles utmärkt att stå på balkongen och omskola mina chilisar igår. Solen värmde skönt mot ryggen. Väntade aningen för länge innan jag gick ut så det han och bli skugga längst inne i hörnet, men skönt var det i alla fall!

De här fem tror jag har störst chans att bli fina plantor, då det får lite specialbehandling i ett eget tråg. Lite svalare just där (tror jag i alla fall) och ganska mycket ljus.





I de andra två trågen har jag ställt plantor av blandad kvalité. Vissa kommer att överleva, andra inte.




 Här är en bild på en av två orkideer som jag har i mitt sovrum. Väldigt fint att stoppa orkideerna i glascylindrar. Jag köpte cylindrarna på Ikea i slutet av december och orkideerna någon dag senare. Orkideerna har blommat otroligt fint sen dess!

Nu ska jag ta tag i mina studier!

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar