onsdag 13 mars 2013

Neeej!

Mina chilisar har fått lus! Både de gamla övervintrande plantorna och de nyodlade. Ställde in allt i duschen och sprayade med såpvatten. Har inte sett några nya friska löss idag men krukorna får stå kvar i mörkret i duschen ett par dygn till så jag lätt kan ge dem en och annan sprayning till.

Tror jag har lyckats få bort ullössen från orkidén också. Fast det tar väl ett tag till innan jag ser resultatet fullt ut. Har i alla fall plockat bort de jag sett och haft på såpvatten. *håller tummar och tår*

De chilisarna jag sådde i år måste planteras om också. Vet bara inte när jag ska få tid till det men de måste komma ner i "riktig" jord nu. Kanske att jag kan ta mig tid i helgen mellan mina studiepass. Kan vara gott att vila hjärnan ibland.

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar