måndag 1 april 2013

Sååå var påsken över...

... Men jäklar så skön helgen har varit!
Härligt väder, god mat och sköna promenader.

I går blev jag och Frasse upphämtade av kompisar för en promenad ute på Skutberget. Vi satte oss på en klipphäll och njöt i solen.

Idag satte jag mig på balkongen och solade. Var jätteskönt. Men nu när våren kommer känner jag att jag saknar min trädgård. Det jag saknar mest är att få se äppelträden få knopp och blomma.



Köpte lite frön på affären idag. Dill, persilja och sallad. Ska försöka så under veckan. Som förresten bara är 3 arbetsdagar lång :-) Jag ska ha mina syskonbarn här från torsdag kväll. J och F ska vara hos mig ända tills på söndag kväll och så ska ex-sambons syskonbarn, R och O, sova här mellan torsdag och fredag. Då blir det filmkväll! Med godis, chips, popcorn och dricka. På fredag tror jag vi ska gå till grillplatsen i skogen och grilla korv och hamburgare. Blir mys det!
Och så ska de få måla tavlor! I morgon ska jag åka och köpa pannåer och målarpenslar. Tänkte att varje barn ska få måla en färgglad tavla som jag kan ställa upp på tavellister som jag ska skruva upp ovanför soffan.

Nåt annat som händer i morgon är att Frasse ska börja på dagis. Dagiset är i närheten av mitt jobb och han ska få åka cykelkorg dit. Måndag, tisdag och torsdag är planen att han ska vara där.

Nu blir det lite soffmys och packning inför i morgon innan jag nattar kudden!

Ha det gott!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar