söndag 3 februari 2013

Chilin gror :-)

Hej!

För drygt en vecka sen sådde jag 49 chilifrön. Nu har 27 frön grott. Alla har inte visat hjärtbladen än, vissa visar bara nackarna, men 27 är de och jag hoppas på att några fler gror :-) Om jag lyckas få alla att överleva omplanteringen så kommer jag att ha flera glada kompisar!


Jag tog mig i kragen och klippte ner min övervintrade chili också. Får se om den klarar den behandlingen...



I samband med flytten försvann fatet till krukan med Hjärtan på tråd, så krukan har fått en tillfällig plats i chilikrukan. Är orolig att rötterna ska leta sig ner genom avrinningshålet och ner i chilikrukan...

Tänkte försöka få rötter på några chilisticklingar. Vet inte om jag gör rätt som sätter dem i vatten, kanske ska sättas direkt i fuktig jord?


Från det ena till det andra: Sonen zappade in på nåt konstigt program på TV. Nåt rekordgrejs tror jag. En tjej visade sina sina naglar. Jäklar på hemskt! De var jättelånga och växte som i.... ja, jag vet inte hur jag ska förklara... lite som trollhassel. Hu, hemskt var det i alla fall.

Nu blir det strax söndagsfilm!

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar