torsdag 21 februari 2013

Ajajaj

Vid lunchtid idag ringde dottern och berättade att Frasse hade några konstiga bölder runt nosen och att några blödde lite. Hon skickade några bilder och jag bestämde mig för att åka hem och kolla läget. Lagom tills jag kom hem kliade han sönder en böld och det blödde ganska bra. Blev till att ringa djursjukhuset och vi fick komma dit på en akuttid. Visade sig att det var en allergisk reaktion på något han ätit, nåt han troligtvis fick i sig under promenaden i morse....

Inga roliga bilder...


Nu i kväll fick jag ta hjälp av sonen för att tvätta rent, inte lätt att hålla fast hunden samtidigt som man försöker få bort lite levrat blod och annat "klegg".Vid sådana tillfällen skulle man vara bläckfisk ;-) Han verkar inte ha så värst ont i alla fall och det är det viktigaste!

Dottern har varit hemma sedan i måndags men åker tillbaka till Trysil i morgon em. Får se när de tar sig hem nästa gång, nu har de ju ingen bil längre. Den ska stanna här i Karlstad, få det sista lagat efter sonens krock med rådjur för någon månad sedan och sedan säljas. 
Så nu är det bussen som gäller för brudarna. Det blir dyrare att ta sig hem och det tar längre tid och det gör ju att de nog inte kommer hem en gång i månaden som de gjort hitills. Pratade med min pappa förut. Han föreslog att vi ska ta en tur upp till Trysil snart. Får se om det blir en dagstur eller om vi sover över en natt.

Nu ska jag trä tratten över huvudet på Frasse, borsta tanden och natta kudden!

God natt och sov så gott!




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar