söndag 27 januari 2013

Det går inte alltid som man tänkt sig....

Hej!

Jag har börjat en distanskurs på universitetet. Jag ska bli bättre på att skriva har jag tänkt mig. Främst är väl tanken att jag ska bli bättre på att utforma de brev jag skriver i jobbet, men det man lär sig kan ju flyttas över i andra samanhang också. I fredags var första föreläsningen, den var under arbetstid så jag kunde inte se den då. I går kväll läste jag det som skulle läsas i kursböckerna inför föreläsningen och idag skulle jag kolla på den. Trodde jag ja... Jag får inte fram föreläsningen via internet! Skit också! Har mailat supporten, men får ju svar tidigast i morgon.

Nu blev det till att sortera tvätt och kolla på curling istället. Kompisars dotter spelar i Team Ahlmarks, så man vill ju hålla koll på hur det går. Idag gick det väl inte så bra, förlust i SM-finalen.

I fredags kom äntligen chilifröna i jorden. Enligt texten på påsen skulle det bli 15 - 20 plantor, så jag trodde att det var ungefär så många frön.... Visade sig att det var över 50 frön.... Jag hade fyllt jord i tre rader i pluggboxen men fyllde på med jord i de andra raderna och petade ner frön där med. Ska bli intressant att se hur många som gror. Blir det många så kommer jag nog ha många glada kompisar :-)

Nu ska jag käka lasagne -  god söndagsmat det, å ännu godare lunchlåda i morgon!

Ha en skön eftermiddag/kväll

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar