måndag 12 november 2012

Nytt namn, eller?

Hej!

Eftersom jag blir av med min trädgård om en månad funderar jag på att byta namn på bloggen. I vår kommer jag ju att odla på min balkong och, om jag har tur, på en odlingslott. Fast man kan väl ha funderingar runt en trädgård även om man inte har en...

Idag har jag inte fått mycket gjort här hemma. Efter jobbet var jag och skulle köpa hundmat, men den storlek på påsen som jag skulle ha var slut. Tur att det inte är panik! Efter det åkte jag ut till Elgiganten och shoppade mig lycklig :-D. Jag har köpt mig en dator! En med numreriskt tangentbord. Min lilla dator är lite jobbig att betala räkningar på och jag har sökt till en distanskurs på universitetet så jag behöver en dator med lite större skärm än den gamla med 10" skärm. Måste ju kunna se föreläsningarna! Och kunna skriva mina inlämningsuppgifter, har inte Word på den lilla datorn men det köpte jag till den här.
Kvällen har gått åt till att installera allt och försöka förstå mig på den. Windows 8 är lite annorlunda och det kommer nog att ta ett tag innan jag lärt mig det.

Måste hitta inställningen för att "låsa" "tuch-musen".

Nä, nu börjar det bli dags för sängen.
God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar