söndag 25 november 2012


Den här helgen har jag hunnit med både att vila och att vara produktiv. Igår var jag och fick hjälp med att välja tapeter till mitt nya sovrum. Min plan från början var att jag skulle ha en fondtapet i en syrenaktig färg med blommönster och på de övriga väggarna skulle jag ha tapet med bara syrenfärgen. I butiken bestämde jag mig för en blommig tapet med syrenfärgad botten och silvermetallictapet till de övriga väggarna. Gick hemma och funderade idag och kom på att jag inte alls vill ha silvertapeten. Så nu blir det den blommiga i hela sovrummet!

Idag har jag plockat lite i trädgården och plockat ihop mina saker i garaget. Jag har också packat några lådor med grejer.  Allt för att flytten den 15 december ska gå smidigt. Börjar känna lite panik i packningen av någon anledning! Tror inte att jag har så jättemycket kvar att packa men inser ändå att jag antagligen har fel… Det är väl det som ger mig panik. Det går ju inte så mycket i varje kartong heller och kartongerna får ju inte bli för tunga eftersom de ska bäras 3 trappor. Har visserligen anlitat bland annat några unga och starka killar som flytthjälp, kompisar till sonen, men jag behöver ju inte slita ut dem för det J Har varit och hämtat ett gäng kartonger hos svågern och svägerskan men får nog försöka låna ett par till… Och kanske åka och köpa ytterligare några.

Till helgen ska det köras grejer till miljöstationen. Soffbord, bokhylla, stolar, hallmöbel och det i garaget som ingen vill ha. 

När jag höll på i trädgården såg jag att mina jordgubbskrukor hade börjat vittra sönder. De har inte gillat att få massor med regn på sig och att det frusit på det. Vet inte om det funkar, men jag klippte av några nya plantor som bildats på revorna och satte i en ny kruka. Har ställt krukan inne eftersom jag inte har ngt bra ställe att förvara den ute som är under tak.
Funderade på att gräva lös de gamla jordgubbsplantorna men kom fram till att det blev för besvärligt. De har nog virat in rötterna i varandra. 

Nu ska jag titta färdigt på Filip och Fredrik, sen är det god natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar