onsdag 27 juni 2012

Jobbigt beslut

För ca en månad sedan kom jag och min sambo överens om att vi ska flytta isär. Ett jobbigt beslut men  det blir nog bra sen när allt är klart.
Samtidigt som vi försöker att få huset i ordning för försäljning letar vi lägenheter. Jag är ute efter en bostadsrätt på tre rum och kök. I går började budgivningen på en lägenhet som jag ville ha. Bra område, bra planerad lägenhet och bra utgångspris. Priset drog dock iväg lite för mycket och jag är lite försiktig med budgivningen än eftersom jag inte vet hur mycket jag kommer att få för min del av huset. Det var en del renovering också och det behöver man ju ha pengar till.
Jag har heller ingen brådska med att skaffa lägenhet. Dels har vi huset kvar minst tom oktober och har jag inte fått lägenhet då så kan jag flytta till pappas föräldrahem och dela det med min syster en period tills jag hittar det "perfekta" boendet. Där finns även plats för barnen om de vill. Barn och barn föresten, de är ju vuxna! Dottern är föresten på väg att flytta till London, så hon kommer nog inte att flytta med till en lägenhet även om det måste finnas plats för henne när hon kommer hem och hälsar på.

Det här med att man ska separera är ju en sorgeprocess för sig. Det var inte det här man tänkte sig när man blev ihop och skaffade barn. Tanken var ju att vi skulle bli gamla tillsammans. Det är det som jag sörjer mest, att framtiden inte blir som man planerat. Jag är i alla fall glad åt att barnen är stora och att vi inte är ovänner, det underlättar.

En annan sak som jag redan sörjer är att jag kommer att förlora mitt växthus. Det här är ju bara min andra odlarsäsong i huset och hade sett fram emot fler. Ska försöka att sälja det, det ökar ju inte direkt husets värde och jag har mer "nytta" av det om jag kan få några kronor. Är det ngn som bor i Karlstadstrakten och vill  köpa ett begagnat växthus så här av er. Det är ett Odla 82 med säkerhetsglas. Tillbehör som medföljer är två automatiska fönsteröppnare, två aluminiumhyllor, en bevattningsanläggning och några extrarutor. Man får också ta med sig stenen som jag har som golv. Nedmontering och hemforsling får man stå för själv. Priset kan vi diskutera.

Kram på er!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar