tisdag 12 juni 2012

Firar med ett glas vin!

En hel massa kycklinginnerfiléer har jag stekt i kväll. 2 kg för att vara exakt plus tre fläskfiléer. Detta har jag, när det var nystekt, lagt i marinad och där ska det ligga ända fram tills det är dax för dotterns studentfest för släkt och vänner på torsdag.
I morgon bitti (jag har semester resten av veckan) ska jag och sonen sätta upp partytält, bära bord och stolar, handla, städa, panta, återvinna tidningar och glas, rensa ogräs, skära ingredienserna till sallad (men inte blanda i hop den, det gör vi strax innan vi äter) och göra tre olika frostings till cupcakesen som är istället för tårta.
Dottern och sambon har jag inte mycket hjälp av ;-) Sambon är bortrest och dottern har en massa olika "studentaktiviteter" för sig. Både igår och idag har hon tittat på insläppen till de baler som varit/är. Hon har min systemkamera med för att ta bilder på uppklädda kompisar. Idag är jag lite orolig för kameran eftersom hon direkt efter insläppet ska i väg med kompisar och käka. Blir väl ett och annat glas med något alkoholhaltigt och då kan det vara svårt att komma i håg mammas kamera....

Blir i alla fall en tidig kväll för mig, måste vara utvilad så jag orkar med morgondagen, först och främst i alla fall, sen måste jag ju orka med studentdagen också :-)

Ha det gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar