lördag 16 juni 2012

Pust!

Det är slitsamt att ha barn som tar studenten! Det ska lagas mat, städas, pyntas, planeras, sättas upp partytält, skjutsas, hämtas.... Var helt slut på onsdag kväll! 
Torsdag kväll var jag inte piggare, gick upp i ottan för att hjälpa dottern att bli färdig för champangefrukost. 


Sen skulle muffins bakas och det sista fixas för firandet med släkten. Sen ner på stan för att ta emot henne när hon sprang ut, 
Mor, student och storebror
sen snabbt hem för att plocka fram maten. 

När festen var över och alla gett sig iväg hem och dottern kommit i väg på studentfesten var det ju en del som skulle röjas.
 Somnade så fort jag la huvudet på kudden men vaknade ett par timmar senare och det tog tid att somna om... Gissa om jag var trött när klockan ringde på fredag morgon! Hade lovat syskonbarnen att jag skulle komma på deras skolavslutningar. Den första började kl 9 och den andra kl 10. Å kallt som sjutton var det! När jag kom hem fick jag hälla i mig några baljor te för att få upp värmen i kroppen.

På kvällen var jag hem till en kompis på mat och vin. Hade tänkt att det skulle bli en tidig kväll men kom inte i säng förrän strax efter 1... Och till på lördag morgon hade sambon bokat släp eftersom vi skulle köra skräp. Ingen sovmorgon för mig alltså.

Klockan 2 dök vår personlige sminkös upp för att ge dottern en balsminkning. Hon blev såå fin!



Skjutsade i väg henne till en förfest och ett par timmar senare bar det iväg till Stadshotellet för att se när hon och kompisarna anlände till balen. Såå mycket vackra ungdomar! Och så många fina bilar!
Vi fick vänta länge på att hon skulle komma fram, det var trafikstockning som hette duga ;-)




När hon väl var framme tog jag flera kort med Klarälven som bakgrund

Jag har lovat att hämta henne i natt. Inte så roligt att åka buss hem i balklänning, jättehöga skor och vara en aaning berusad... Risk för snubbel! Så nu sitter jag här och funderar på om jag ska hålla mig vaken tills hon ringer eller om jag ska slumra lite. Lutar nog åt att slumra :-)

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar