söndag 1 juli 2012

Mary Kay och tomater

I går var jag ut till min syster på "sminkparty" tror inte att det heter det i Mary Kay´s värld men... I alla fall kom det en försäljare från Mary Kay hem till syrran för att visa smink. Vi har haft kontakt med den här försäljaren tidigare eftersom vi varit på visning av ansiktsrengöring/återfuktning. Vi handlade då och vi handlade nu... Jag köpte lilla paketet med bla tre ögonskuggor, en rouge, läppglans, mascara... Dyrt blev det men de ska räcka länge. Å det kommer de att göra med tanke på att jag inte använder skuggor och rouge så ofta. Beställde en sminkväska med sminkborstar också och sminkborttagningsvätska som är helt otroligt bra! Försäljaren tog före och efterbilder. Har inte fått dem än så jag kan inte visa, men kanske lägger ut dem när jag får dem.

Innan jag åkte till syrran var jag ut i växthuset och tog lite blider:

Tomat

Stor och fin tomat :-)

Mogen chili av okänd sort... Väldigt liten

Också chili av okänd sort, samma som de mogna, men betydligt större!

Jamaican bells. Syns knappt vid första anblicken eftersom de smälter in i bladen. Men väldigt fina tycker jag!

Jalastar Väldigt fin storlek!

Körsbärstomat (tror jag;-))


Gurkblomma
Gurkplantorna börjar växa nu! Är väl tillräckligt varmt för dem nu. Hoppas det blir många gurkor i år. Det blev det förra året också, men jag vill ha stor skörd både av tomater och gurkor eftersom det är min sista sommar med växthuset. Vill ha en stor skörd som minne. Visserligen kommer jag att fortsätta odla på min balkong (kommer inte att flytta in i en lägenhet som inte har balkong!!) men det blir ju inte samma sak. Möjligtvis att det blir lite samma om balkongen är inglasad men då blir det så illa varmt på balkongen att man knappt kan sitta där, inbillar jag mig i alla fall.

Jag har varit och tittat på en del lägenheter och varit med och budat på två. Tycker det är lite svårt att buda innan jag vet hur mycket jag får för min del av huset. Jag har ett lånelöfte men den summan vill jag bara använda om jag absolut inte behöver göra ngt med den lägenheten jag köper. Men det är bra träning att vara med och buda i alla fall. Förhoppningsvis har jag lärt mig en taktik tills det är dags att buda på den lägenheten jag ska ha...

Nu ska jag ta ut Frasse på en promenad, sen ska jag måla en bit av en vägg, flytta på lite saker så jag kommer åt att måla en annan bit väggen.

Ha en skön dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar