fredag 22 juni 2012

Glad midsommar!

Tog några bilder i växthuset igår. Det växer så det knakar! Speciellt chilisarna. Jag har fått mycket frukt på mina Jamaican bells och på Jalastar. Jamaican bell är verkligen fina! Nästa år ska jag bara så chili med fina frukter! Det kommer även mycket frukt på mina chili "2011.or".

Jamaican bell
Jalastar
Tog inga bilder på mina tomater, men där växer det också. Har fått många "tomatkart" och har många blommor. Påbusktomaterna har det bara kommit blommor än så länge. I ena tomatkrukan för stora tomater får plantorna fula blad. De ser nästan lite slokande ut. Det beror inte på att de får för lite vatten å de rullar inte ihop sig så som de brukar när de är övergödda. Bara gulspräckliga och slokande och fula! Kanske ska kolla om det finns ohyra! Varför har jag inte kommit på det tidigare?

Paprikorna har fått blomknoppar och det har gurkorna också. Fast gurkplantorna är små än men man kan se att det finns småsmåsmå gurkämnen.

Jag har plockat närmare en liter jordgubbar från mina två jordgubbskrukor. Är så gott att komma ut i växthuset och ta ett par gubbar och stoppa i munnen!

Har majsplantor som är utplanteringsfärdiga också, men de ska jag ta med till mamma och pappa. Syrran ska få några också om hon vill ha.

Nu ska jag ta en långpromenad med Frasse och senare ska jag skjutsa dottern med kompis till moster. De ska jobba på Hennickehammars Herrgård i kväll och i morgon.

Önskar alla en riktigt bra midsommar!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar