tisdag 9 april 2013

Börjar hämta mig efter helgen...

..... äsch då! Så farligt var det inte :-)
Jag har haft en jättemysig helg tillsammans med syskonbarnen! Klart att det blir lite jobbigt ibland men tror att jag slapp undan en del eftersom jag hade exsambons brorsbarn här i perioder också. J och F fick leka av sig tillsammans med flera barn och slapp vara för mycket på varandra hela tiden.

Alla barnen målade en varsin tavla åt mig som jag ska sätta upp på väggen ovanför min nya soffa.
Jag gav dem mest stora penslar för att styra dem mot att måla större fält med färger. Funkade med de yngre barnen men inte med de större... Men fint blev det i alla fall! F blev nog inte riktigt klar med sin tavla, den blå "fläcken" var allt han hade ro att göra :-) Vill han måla mer en annan gång så får han, annars är det bra som det är! Det är en tavla till som ska målas. Yngsta systerns 3-årige bonusson ska göra en vid tillfälle!
Konstnär: O 6 år

Konstnär: R 9 år

Konstnär: J 8 år

Konstnär: F 4 år
Ska ta en bild och visa er när jag fått upp tavellisterna på väggen och placerat ut tavlorna där.

Eftersom O fick hosta och inte kunde sova över här och storebror R sov här hela två nätter har jag och O gjort upp att han och jag ska hitta på något tillsammans snart, bara han och jag. Får se vad det blir, gå och titta på en fotbollsmatch kanske? Han är lite sporttokig så chansen är stor att jag kan få honom med på nåt sånt.

J och F hade jag ända tills på måndag morgon och innan jag skjutsade dem till skola och dagis hade jag och J en mysig frukost.

Nä, nu är det läggdags!
God natt! 





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar