onsdag 16 januari 2013

En dryg månad...

.... Så länge sen var det jag skrev något här senast.

Hej på er, föresten!
Hoppas jul och nyår var bra!

Efter att själva flytten gått, haft en vecka på mig för att plocka i ordning och tapetsera i mitt nya hem, hade jag en ovanligt avspänd och skön jul. Det var som om en press släppt. Vad det var för press vet jag inte men eftersom det var första julen utan min exsambo borde det ju vara kopplat till honom på något sätt.
Hade en mycket trevlig nyår också med god mat, dryck och trevligt sällskap!
Något som har varit väldigt skönt är att jag haft semester från 17 december till 7 januari! Det har gett mig tid att få någorlunda ordning på lägenheten. Vi har tapetserat sovrummen (2 st) och målat vardagsrummet.
Det som saknas nu är en skön soffa, ett soffbord, en bokhylla och ett köksbord. Det är inte så att jag är utan bord och sittplatser, men det är bara provisorium.
Men det kommer, var sak har sin tid :-)

I morgon ska jag sova över hos mina syskonbarn. Min syster ska på konferens och då får moster hoppa in som extramamma. Hämtar dem på skola och dagis i morgon och lämnar dem där på fredag morgon. Bra träning eftersom jag ska ha dem totalt en vecka i mars april när syrran ska på 2 veckor semester i Thailand.

Nu ska jag packa min övernattningsväska och sen ska jag gå och sova!

God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar