måndag 23 april 2012

Te, tekoppar och trädgård

En jobbarkompis har varit "hem till Gotland" under förra veckan. Jag skickade med en beställning och idag när jag kom till jobbet stod det en kasse på mitt skrivbord! Två underbar tekoppar och två sorters te. Jag har haft liknande tekoppar som jag köpte när vi semestrade på Gotland för ett antal år sedan och har velat ha ett par nya (ja, de har gått sönder..). Ska strax inviga, undrar bara vilket te jag ska välja!



Eftersom solen kom fram på eftermiddagen tog jag och Frasse en tur i trädgården och med mig hade jag kameran.
Pärlhyacinter
Det har varit knoppar i de här tulpanerna, men de är nu nedätna för i alla fall tredje gången!
De här tulpanerna är skyddade av taggiga rosbuskar.
I den här plastbacken har jag sått två sorters spenat och ruccola.  Hoppas det inte fryser bort!
Inte med bästa viljan i världen kan jag säga att det här är en bra och tydlig bild, men visst är det några knoppar  i vindruvstocken?
Jordgubbsplantorna frodas!
Rabarber under en hög med ris. Riset kommer förhoppningsvis att försvinna under helgen!
Skadad buxbomhäck. Beror det på för mycket sol och för lite vatten?
Frasse njuter som vanligt!

Nu är det snart dax för sista "kissonaden" för dagen. Sen en kopp te!

Må så gott!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar